Annapannapuff

Båthelg
Veckan gick i rasande fart och helt plötsligt var det fredag. Jag jobbade (för ovanlighetens skull) några timmar i fredags och det sabbade min plan för dagen. När jag kom hem på eftermiddagen kände jag mig stressad, trött och sliten och inget var packat inför vår seglingshelg. Som tur var hade min man mer ork, han såg till att jag vilade, att jag fick kaffe och sedan var packningen gjord på ett kick! Vi kom fram till bryggan sent, strax efter midnatt var vi instuvade och nedbäddade på båten.
(null)
Vi myste en stund i fotogenlampans sken innan vi gick och la oss.
I morse vaknade vi sakta och drack kaffe. Sedan kom mamma och pappa på besök:

De kom med solen, så när de åkt hem begav vi oss ut i skärgården. Solen lyste och vi njöt av värmen. Sen kom det vind, vi satte segel och forsade fram i farleden.
(null)

Efter några timmar var vi rätt urblåsta och började leta natthamn. Valet föll på en liiiiten ö, som lokalt kallas Tiemanneskär. Hår ligger man tryggt i många vindriktningar, med bra utsikt över farleden.

Vi fick några fina timmar i kvällssolen, först på båten och sedan på land bredvid grillen. Efter middagen gick solen ner, temperaturen sjönk rejält och myggen kom. En magisk dag med en fantastisk avslutning; solnedgång på första parkett: