Annapannapuff

Veckan som gått, v 41 2019
☀️ Måndag: Vi vaknade tidigt (i New York!!!) och tog tunnelbanan till Brooklyn för att promenerade över Brooklyn Bridge. Vyn är verkligen spektakulär när man går från Brooklyn till Manhattan!
(null)

☀️ Tisdag: Vi började dagen med frukost och shopping i SOHO. På eftermiddagen shoppade vi vidare på Macy’s och kvällens middag avnjöts på den mexikanska restaurangen La Esquina.
☀️ Onsdag: Regn:(. Vi utforskade en bit av 5th Avenue och begav oss sedan tillbaka till Macy’s, världens största varuhus kräver mer än ett besök! Rulltrappan av trä kändes (och lät) verkligen uråldrig och efter lite googlande visade det sig att det är den, den är från 1902! På kvällen besökte vi min favoritrestaurang, den franska bistron Baltahazar. Efteråt tog vi en tur till Times Square för lite nattfotografering.

☀️ Torsdag: Efter att vi checkat ut från hotellet begav vi oss först till the High Line och sedan till Central Park. Vi strosade vidare på 5th Avenue och åt en sen, jättegod lunch på  Red Lobster. Sen var det dags att hämta väskorna på hotellet, hoppa i taxin mot JFK (flygplatsen) och påbörja hemresan.
Bye, bye New York!
☀️ Fredag: Vi landande först i Oslo, för att några timmar senare flyga vidare sista biten till Stockholm, där världens bästa och mest efterlängtade man hämtade på Arlanda❤️. Borta bra men hemma bäst!
☀️ Lördag: Jag sov hur bra som helst! Efter en sen frukost fick vi lite bråttom iväg, vi upptäckte nämligen att det var just idag  det var champagnemässa på Spritmuseum, något vi köpt biljetter till för ett bra tag sen. Väl där var det hur bra som helst och efter några glas champagne kändes mina ömma fötter knappt alls:).
(null)

☀️ Söndag: Jag ville verkligen inte vakna i morse, trots en ok nattsömn, nu har jetlagen kickat in. Vi tog en promenad i det soliga höstvädret och då kvicknade jag till något, men bara tillfälligt. Resten av dagen blev en kamp mot klockan, jag liknade mest en zombie fram till läggdags.