Annapannapuff

Mitt liv som mamma, fru, barnmorska, skolsköterska, dotter, syster och vän.

New York-planer

Publicerad 2019-09-28 11:00:26 i kläder&skor, resor,

Idag är det bara drygt en vecka kvar (!) och så här ser vår plan ut, so far:
(null)
Dag 1: Vi vaknar tidigt pga jetlag, köper varsin stor kaffe och går över Brooklyn Bridge för att äta frukost på andra sidan vattnet. På vägen tillbaka blir det så mycket shopping vi orkar och sedan behövs antagligen en power nap på hotellet. På kvällen har vi bord på den mexikanska restaurangen La Esquina
Dag 2: Första delen av dagen är vikt åt Century 21, ett gigantiskt outlet-varuhus Downtown. Här gäller det att ha tid, tur och tålamod, man kan göra fynd eller komma ut tomhänt, so wish us luck! Granne med varuhuset ligger One World Trade Center, där det finns en shoppinggalleria, ett högt torn och minnesplatsen 9-11 Memorial Plaza. När vi ändå är i den här änden av Manhattan vill jag gärna visa dottern Charging Bull och Fearless girl:

Dag 3: Vi börjar dagen med frukost på Epistrophy och sedan blir det shopping i Soho. Vi tar en promenad på The High Line och äter lunch i  Chelsea Market, om vi bara kan välja matställe:). På kvällen har vi bord på min New York-favorit, den franska bistron Balthazar.
(null)

Dag 4: Vi shoppar loss på 5th Avenue, kollarin lyxiga skor på SAKS, tar en tur runt i Rockefeller Center och upp i tornet The Top of the Rock för att få se New York från ovan. Efter en promenad i Central Park tillbringar vi de sista timmarna runt Time Square, där har nämligen affärerna öppet längst, HM och Sephora har till exempel öppet till midnatt och ibland ännu längre!

New York har så mycket att erbjuda och det är bara att inse, vi kommer inte hinna allt vi vill. För säkerhets skull har vi en lista med bubblare, om något ändras eller om dygnet plötsligt får fler timmar:).
Bubblare: Båt runt Manhattan i solnedgång. Ett besök i Bronx. Buss till en stor outlet utanför New York. Se en musikal på Broadway. Rida i Central Park. Ta en drink på Waldorf Astoria (som tyvärr fortfarande är stängt för renovering). Besöka en roof top bar. Alkoholhaltiga drycker blir det förresten bara för mig, det är visserligen 18 år som gäller för att dricka en drink på krogen Sverige, men i staten New York är det 21 år som gäller, sorry Lillan:)!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-09-29 11:03:17

Det låter som en härlig vistelse. You go girl.
För att svara på din fråga så ja jag kommer nog att torka den. Ha en fin söndag. Kramar Lene

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-09-29 11:03:18

Det låter som en härlig vistelse. You go girl.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annapannapuff

Barnmorska och skolsköterska med massor av funderingar. Älskar mina barn, min man och mina katter. Jag har många par skor, fotograferar mycket och gärna, läser massor av böcker, och tillbringar somrarna på segelbåt eller i Spanien. Lever på gott kaffe, bubbel och saltlakrits! annapannapuff@gmail.com Välkomna!